NYC - dag 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu NYC - dag 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu

NYC - dag 2

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Eefje

06 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Na onze eerste nacht in New York is het wel duidelijk dat deze stad idd nooit slaapt.
De sirenes en het getoeter gaan de hele nacht door.
Het is hier 30 graden dus sliepen we met het raam open.Hierdoor hadden we echter wel oordopjes nodig om de slaap een beetje te kunnen vatten.

Na het ontbijt in ons hostel zijn we begonnen met een wandeling uit onze reisgids. Deze leidde ons via het Rockefeller center (waar we genoten van het prachtige uitzicht bovenop het gebouw) naar Central park waar we ons verbaasden over de rust middenin zo'n grote stad.
Hierna zijn we met een bustour door Manhattan gereden, deze tour bracht ons langs Broadway en Harlem.

Met onze New York Pass hadden we ook nog toegang tot het Guggenheim museum, maar daar waren we snel op uitgekeken.
Omdat onze magen inmiddels behoorlijk begonnen te rammelen hebben we besloten om iets te eten bij planet hollywood.
Na een heerlijke hamburger met friet voor mij en een enorme sandwich voor Eefje moesten we onze meerdere erkennen in de enorme 2 persoons brownie met slagroom die we als toetje hadden. Hiermee hadden we voor de rest van de dag genoeg gegeten.

Hierna zijn we naar de pier gewandeld vanwaar onze cruise vertrok.
Vanaf het water heb je echt een fantastisch uitzicht over de skyline van Manhattan, New Jersey, Brooklyn en Staten Island
De gids aan boort van de boot vertelde honderduit en wist vooral waar Beyonce en Jay z wonen of hadden gewoond.

Na deze boottocht hebben we een wandeling gemaakt over de High line.
De High Line is een oud treinspoor dat zo'n 10 meter boven de grond loopt.
Nadat het in 1999 met sloop werd bedreigd is het op initiatief van enkele buurtbewoners in een park veranderd dat enkele kilometers door de stad loopt.
Dit was erg mooi om te zien en we voelden ons echte locals omdat in dit stuk weinig toeristen komen.
De High Line eindigt bij de Chelsea Market, een oud fabrieksgebouw waar een soort uitgaanscentrum is gemaakt. Allerlei leuke eettentjes en kleine winkeltjes waar ze vooral veel vergeten groenten verkopen.

Hierna zijn we met de metro teruggegaan naar ons hostel met de intentie om na een klein dutje nog even naar Times square te gaan.
Dit is helaas niet gelukt omdat we de volgende ochtend pas wakker werden....