New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu

New York City

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Eefje

04 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Dat was een lange dag...

Om half 5 vanochtend waren mama en Rosa zo lief om ons weg te brengen naar Schiphol.
Daar moesten we ruim 4 uur wachten totdat we eindelijk konden boarden. In de tussentijd hebben we ingecheckt, de backpacks afgegeven, door de paspoortcontrole en door de bodyscan. En verder veel zenuwen verbeten.
De vlucht duurde zo'n 8,5 uur, ging allemaal voorspoedig, weinig turbulentie, maar duurde wel lang..
In het vliegtuig zaten we naast een Amerikaan die ons nog een aantal leuke tips heeft gegeven voor tijdens onze stedentrips en die ons vanuit het vliegtuig Lady Liberty alvast heeft aangewezen!
Op het vliegveld in New York moesten we weer een tijd wachten voordat we door de douane waren. Gelukkig ging de rit met de shuttlebus naar Times Square erg vlot en waren we ook snel bij ons hostel.

Het hostel ziet er trouwens erg netjes uit. We hebben een private room met ensuite badkamer, die netjes en schoon is, en natuurlijk super centraal ligt!

Nadat we onze spullen afgegooid hadden op onze kamer zijn we snel de stad ingedoken.
Wat een geweldige stad! Ik ben in één klap verliefd geworden :)
We hebben over Times Square gewandeld en ik was helemaal gecharmeerd van Bryant Park. Dat zag er zo schoon en verzorgd uit!
We hebben ook nog een cupcake uit het 'Cake boss Cafe' gegegeten (van TLC), super lekker!

Daarna zijn we met de metro naar het Yankee Stadium afgereisd om de baseball game New York Yankees versus Boston Red Sox te bekijken.
Wat een happening! Super gaaf om een keer te zien.
Het zijn alleen wel erg lange wedstrijden en aangezien we inmiddels al bijna 24 uur wakker waren, zijn we voor het einde alweer teruggegaan met de metro.
Zojuist nog even over Times Square gewandeld by night en ik snap nu helemaal waar de term 'The city that never sleeps' vandaan komt, geweldig om te zien dat alles gewoon 24 uur door gaat!

Nu gaan we lekker slapen om morgen weer vroeg op te kunnen.
Morgen staat er een flinke wandeling door New York op de planning en waarschijnlijk gaan we ook nog een bootcruise maken.
Genoeg te doen hier!

Ik zal morgen proberen wat foto's te posten.

Tot snel!
Groetjes Maarten en Eefje