Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Eefje

13 September 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Za 13 sept – 19.00 p.m.

Donderdag zijn we rond half 9 ’s avonds op onze campground in Zion aangekomen. Het was al donker, dus we hebben toen nog niet echt veel van de omgeving kunnen zien.

De volgende morgen hebben we de shuttlebus naar the temple of Sinawa genomen. Van hieruit hebben we een prachtige wandeling gemaakt over the Riverside Walk en vervolgens aansluitend een stuk van The Narrows gelopen.
Zoals de naam al zegt is de Riverside Walk een hike die langs de Virgin River loopt. Bij the Narrows ga je vervolgens door de Virgin River en kun je net zover doorlopen totdat de wanden van de canyon te dicht bij elkaar komen.
We hebben best een flink stuk van the Narrows gelopen en op sommige stukken tot bijna ons middel in het water gestaan. Was echt een hele gave hike om te doen!

’s Avonds hebben we een lekkere steak op bij Wildcat Willie’s in Springdale, een dorpje net buiten Zion NP. Daarna hebben we lekker een kampvuurtje gemaakt bij onze camper en een pilsje gedronken.

Zaterdag zijn we naar de Grand Canyon gereden. We hebben echt de beste plaats op de campground, zei zelfs de mevrouw van het visitors centre! We zitten op nog geen 50 meter afstand van de rand van de canyon en dit geeft een geweldig uitzicht.

We hebben ’s middags de Transept trail gelopen die uitkwam bij Bright Angels Point, met een prachtig uitzicht over de Canyon. Het was echt geweldig, we waren helemaal ontdaan. We hebben zulke mooie foto’s gemaakt dat het net bureaublad-achtergronden zijn ;)

Afgelopen dagen hebben we al best veel wildlife gezien, onder andere herten, diverse soorten eekhoorns, een gigantische vogelspin!, bizons, verschillende soorten roofvogels, een slangetje en hagedissen.
Helaas niet alles op de foto kunnen zetten, omdat sommige beesten best snel zijn!
De mountain lion hebben we gelukkig nog niet gespot!

Morgen blijven we nog een dag in de Grand Canyon en zijn we van plan om nog een paar mooie hikes te maken.
De dag daarna vertrekken we naar Page, waar we een guided tour door de Antelope Canyon gaan maken.

We hebben dus nog genoeg te doen!

Liefs,
Maarten en Eefje

• 14 September 2014 - 08:46

Mirjam En Hans:

Ongelooflijk wat jullie meemaken.
    Geniet er maar met volle teugen van (maar dat doe je al, zo lezen we)!
    Groet,
    Mirjam en Hans