Grand Canyon en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu Grand Canyon en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en Page

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Eefje

16 September 2014 | Verenigde Staten, Page

Gisteren was alweer onze laatste dag in het veel te mooie Grand Canyon National Park.
We hebben 's ochtends een prachtige hike gemaakt, genaamd North Kaibab Trail en dit is de enige trail aan de North Rim van de Grand Canyon die ook daadwerkelijk de Canyon ingaat (dus naar de Colorado River loopt).
Dit is een hele zware trail, omdat het erg veel klimmen en dalen is en je vrijwel voortdurend in de brandende zon loopt. We hebben dus een gedeelte van de trail gedaan tot het Coconino overlook, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over de canyon.
's Middags hebben we rustig aangedaan en de was gedaan, aangezien dat ook moet gebeuren ;) en omdat we toch al op zo'n prachtige kampeerplaats stonden hebben we van daaruit genoten van de natuur.

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om de zonsopgang te kunnen zien in de canyon. Daarna zijn we vertrokken richting Page om daar de Upper Antelope Canyon tour te doen.
Dit is een slotcanyon, waarbij de wanden van de rotsen heel dicht bij elkaar komen.
De Antelope Canyon is erg bijzonder, omdat op veel plaatsen in de canyon de bovenkant open is, waardoor het zonlicht naar binnenvalt. Hierdoor krijg je hele fotogenieke beelden en we hebben dus een heleboel foto's gemaakt (bijna 100 in één uur tijd..)!
Hierna zijn we nog naar de Horseshoe Bend geweest, dit is een prachtig punt waar de Colorado River een diepgroene kleur heeft en een bocht maakt tussen de rotsen door, in de vorm van een hoefijzer.

Aan het einde van de middag zijn we naar onze campground reden. Dit is weer even wat anders dan de campings waar we in de nationale parken stonden.
De campings in de nationale parken zijn nogal basic, waarbij we het meestal zonder stroom en soms zonder douche moeten stellen. Gelukkig hebben we een douche in de camper en hebben we een generator waardoor we toch licht in de camper hebben.
De camping waar we nu staan is van alle gemakken voorzien, dus erg luxe!
We staan aan Lake Powell, een groot meer met veel recreatiemogelijkheden, en dit is dus een geliefde plek voor Amerikanen om te ontspannen (waarbij ze gebruik maken van enorme campers, die zijn voorzien van uitschuifbare wanden en waar meestal ook nog een enorme jeep of boot achter hangt!).
Zojuist hebben we heerlijk gegeten in het restaurant in het resort en morgen gaan we weer op tijd naar Bryce Canyon, weer lekker van de natuur genieten.

Ik zal proberen om ook nog wat foto's te uploaden, maar ik betwijfel of dat gaat lukken, aangezien de wifi nogal traag is..

Tot snel!
Maarten en Eefje

• 16 September 2014 - 05:01

Maarten En Eefje :

Foto's plaatsen is toch gelukt :)