Bryce Canyon tot San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu Bryce Canyon tot San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon tot San Fransisco

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Eefje

22 September 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Nu we weer in de bewoonde wereld aangekomen zijn is het tijd voor een nieuw reisverslag.

Na een 250 km lange autorit kwamen we aan in bryce Canyon.
Een mooi park waarin de rotsen door wind, regen, vorst en flashfloods zijn uitgesleten.
Echter zijn door verschillen in steensoorten sommige stenen minder versleten dan andere en hierdoor zijn pilaren gevormd, zogenaamde hoodoos.
Het is een mooi park waar we zeker een aantal mooie foto's hebben kunnen maken.
Toch viel bryce ons al met al een klein beetje tegen, of het nu de enorme hoeveelheid Aziatische, Franse en Duitse toeristen waren of het feit dat de zonsondergang en -opkomst door de weersomstandigheden niet helemaal goed uit de verf kwamen laten we maar even in het midden.
De dag hebben we zoals gebruikelijk afgesloten met een pilsje bij ons privé-kampvuurtje.

Nadat we vroeg op waren gestaan voor de ietwat teleurstellende zonsopgang zijn we vertrokken richting Las vegas voor onze 2e stop in deze gokhoofdstad.
Dit keer zaten we in het circus circus hotel achterop de strip.
Een kamer in het hotel was ongeveer net zo duur als een plekje op het kampeerterrein dus hebben we gekozen voor een hotelkamer om de nacht door te brengen.
Het circus hotel is beroemd vanwege het enorme indoor pretpark met zelfs een complete achtbaan binnenin het hotel.
Helaas waren deze attracties al om 5 uur gesloten waardoor we er geen gebruik meer van konden maken.
De rest van de avond hebben we nog een rondje gemaakt over de strip waarbij we de Vulcano show van het Mirage hotel hebben bekeken en een rondje door het Venetian hotel hebben gemaakt.
De enorme 'Over The Top' hotels blijven ons verbazen.

De volgende ochtend hebben we de camper weer gestart voor de lange rit (482 km) naar Mammoth Lakes,

Na een autorit van zo'n 7 uur kwamen we aan op de werkelijk prachtige camping naast de Twin Lakes.
Bij het uitstappen stond ons een fijne verassing te wachten.
HET WAS KOUD!
Na de 40+ graden in las vegas waren we niet meer uit de camper geweest.
Hier was het hooguit 10 graden een aangename verkoeling.
Dit was ook de eerste keer dat we met Bear Precautions te maken kregen.
Alles wat maar enigszins ruikt (eten, drinken en toiletartikelen) moet worden opgeslagen in een zogenaamde Bear Locker.
Dit om te voorkomen dat zo'n grote jongen 's nachts met een rammelende maag aan je camper staat te kloppen.
Na een frisse wandeling zijn we na het gebruikelijke kampvuurtje gaan slapen.
De volgende ochtend waren we niet zo blij meer met de temperatuurdaling.
We werden met blauwe tenen wakker omdat de temperatuur in onze camper nu ook behoorlijk was gedaald.

Nu stond een korte rit naar Yosemite National Park op het programma.
Waren ze in Mammoth Lakes al bang voor beren, hier waren ze helemaal doorgedraaid.
Voordat we de camping op mochten kregen we uitgebreide instructies en moest ik een verklaring ondertekenen dat ik mijn eten en toiletartikelen netjes op zou bergen op straffe van een boete van 5000 dollar als ik het niet deed.
Enigszins overdreven aangezien we ook hier geen beer zouden zien....

In dit park hebben we de eerste dag een simpele korte wandeling gemaakt en wat boodschappen gedaan in de general store.
De dag erop zijn we er vroeg uitgegaan om een hike te doen naar de Vernall Falls, een van de watervallen aan de oostkant van de Yosemite Valley.
Na een behoorlijk stevige klim kwamen we bij deze waterval aan en hij was werkelijk prachtig!
Het pad liep naar de bovenkant van de waterval en daar moesten we toch ook wel zijn geweest.
600 ongelijke traptreden verder waren we hier inmiddels behoorlijk bezweet aangekomen.Van hieruit liep het pad verder naar de nog hoger gelegen Nevada Falls. Na enige twijfel besloten we dat deze ook wel een bezoekje waard waren.
Na een serieus zware klim keken we uit over de waterval en de rest van het dal.
Tijd om even te pootjebaden in het riviertje en ons op te maken voor de terugreis.
Nu was omhoog al zwaar, maar bergaf was nog zwaarder!
Met trillende beenspieren kwamen we weer bij de shuttle bus aan.
Die avond werden we getrakteerd op een stevige Thunderstorm die zich aankondigde met een enorme windvlaag door het dal die zich het best laat omschrijven als het geluid van een aanstormende trein.
Behoorlijk balen want ik had het kampvuur net lekker opgestookt.....

De dag hierna zijn we doorgereisd naar Half moon bay waar we op de camping stonden pal naast het strand.
Half moon bay is eigenlijk het beste te vergelijken met renesse in Nederland, een klein leuk kustplaatsje met wat restaurantjes en winkeltjes.
Hier hebben we 's avonds bij de Italiaan gegeten en hebben we de camper leeggeruimd aangezien die vanochtend ingeleverd moest worden.

Nu zijn we dus in san Francisco aangekomen en maken we ons op voor het laatste deel van onze droomreis.

Nu we weer wifi hebben kunnen we weer wat meer berichten en zullen we jullie snel weer met een verslagje lastigvallen.

welterusten!