Los Angeles, Las Vegas en Zion NP - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu Los Angeles, Las Vegas en Zion NP - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maarten en Eefje - WaarBenJij.nu

Los Angeles, Las Vegas en Zion NP

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Eefje

11 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Do 11 sept 2014 – 16.00 pm

Het is een aantal dagen geleden dat we een berichtje op de site gezet hebben, maar we hebben het dan ook erg druk gehad!
We hebben inmiddels Los Angeles en Las Vegas achter ons gelaten en zijn op dit moment in onze camper (een 5,7 liter V8 voor de autoliefhebbers onder ons..) op weg naar Zion National Park.

Zondag 7 september kwamen we rond het middaguur aan op Los Angeles, hebben we onze huurauto opgehaald en zijn we naar Santa Monica Beach gereden..Hier hebben we door het stadje gewandeld en lekker aan het strand gelegen. Natuurlijk zijn we gelijk lekker verbrand!

Daarna hebben we ingecheckt in ons hotel. Het is een mooi hotel met ruime kamers en een heerlijk zwembad! We hebben dus lekker gezwommen en ‘s avonds hebben we voor het eerst een Walmart bezocht, maar helaas was het niet zo’n belachelijk grote!

Maandag zijn we naar Universal Studios geweest, dit is echt een heel leuk pretpark! Eigenlijk niet zo heel erg groot, maar daardoor in één dag tijd heel goed te doen.
In het park zijn we met een treintje langs vele opnamestudios gereden, waaronder Jaws, Psycho, War of the World, King Kong en Histeria Lane van Desperate Housewives.
’s Avonds hebben we een rondje door de stad gereden en onder andere Rodeo Drive bezichtigd.

Dinsdag was alweer onze laatste dag in LA en hebben we ’s ochtends Mount Hollywood beklommen in Griffith Park. Prachtige uitzichten over Los Angeles en the Hollywood Sign gezien.
’s Middags hebben we de sterren van de Walk of Fame bekeken en heerlijk gegeten bij het Hard Rock Cafe. We moesten al wel weer op tijd terug zijn, omdat we ’s avonds tickets hadden voor het bijwonen van de opnames van de Amerikaanse Sitcom (televisieserie) Ground Floor. Het was ontzettend leuk om te zien hoe dit alles gaat en dat er buiten de opnames om ook veel lol is op de set!

Woensdag zijn we al op tijd opgestaan om naar Las Vegas te rijden. Toen we daar aankwamen hebben we onze bagage bij het MGM Grand afgegooid en zijn we de Strip gaan bezichtigen. Wat een onwerkelijke stad is het! Je kijkt echt overal je ogen uit en ook als je denk dat het niet meer gekker kan, blijkt het in het volgende hotel of casino toch te kunnen!
Die avond hebben we de fontein van het Bellagio gezien en nog een keer een rondje over de Strip gedaan. En natuurlijk hebben we een gokje gewaagd. Helaas is het ons niet gelukt om de vakantie terug te verdienen…

Vanochtend werden we al om half 6 opgehaald bij het MGM, want de helikoptervlucht naar de Grand Canyon stond op het programma. In één woord: AMAZING! Het was echt prachtig! Ook het landen in de Canyon is super gaaf, omdat je dan echt merkt hoe diep die kloof is. Het champagne-ontbijt maakte het geheel compleet!
Naast de Grand Canyon zijn we ook over the Hoover Dam en Lake Mead gevlogen. We hebben hele mooi foto’s van alles kunnen maken, dus die zullen we zo snel mogelijk met jullie delen.

Zoals ik in het begin van dit stukje al schreef, zijn we inmiddels in onze RV op weg naar Zion. Er is een gedeelte van onze beoogde route afgesloten vanwege een flashflood vorige week, dus moesten we ‘noodgedwongen’ door the Valley of Fire rijden.
Achteraf gezien vinden we dit niet zo erg, want die rode rotsen waren prachtig om te zien!

Hopelijk hebben we snel weer Wifi, zodat we de stukjes up to date kunnen houden.

Groetjes,
Maarten en Eefje

• 14 September 2014 - 10:32

Jan En Toos:

Goed om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben. Groetjes en nog veel plezier daar maar dat zal vast wel lukken zo te zien.